Sunday, January 24, 2010

Usaha dan tawakal

Da lama aku xjenguk blog aku nie, mcm2 activity sebenarnya nak citer tp tgk ar klu sempat and aku rajin nak mengupdate. Seingat aku, ini thread aku yg kedua dlm thn 2010. Kat opis pun da xmcm dlu, dlu aku rajin2 gak curi masa nak mengupdate sekarang da xsempat. Erm...mungkin kesibukan yg melampau salah satu factor gak la...sibuk yg teramat2 melampau...tahap giler babing punya...aku pun da start active JDE kat opis...bukan ckit2 sibuk, kena concentrate betul2. Abaikan sal keje aku malas nak citer buat poning pala den jer.
Thn nie aku da nekad aku akan berubah, aku akan atur langkah mcm mana nak menjana eco aku n family. Asik angan2 ja...kali nie aku nekad akan mula langkah...insyallah..xkan takut lagi...korg doa2 kan aku ek. Sebab aku dah abis pikir da nie.....xblh jadi tiap2 bulan, keja bagai nak mati...dpt mcm tu gak...xberubah...aku perlu berubah....aku mesti. Insyallah ngan pertolongan dia n restu mak bpk aku...aku mesti blh.....amin. Apa2 pun aku kena balik kpg dlu, nak kena discuss benda2 nie nie semua. Mana blh hentam keromo jer...benda nie kena planning properly...aku akan buat apa saja asalkan cita2 aku tercapai...dengan usaha da tawakal insyallah...aku mesti blh. Aku da xblh nak main2 lagi da umo aku da 30...aku kena berubah...aku mesti...aku nekad.....AMIN

No comments: