Wednesday, September 23, 2009

Raya 2009

Nie tahun ke2 aku beraya bersama hb, dan tahun pertama aku beraya kat kpg. Thn lepas ada gak blk raya, tp raya dlu kat Selangor then next day baru balik Penang. Erm...kali ni aku ambil cuti b4 raya...so 17 aku da start cuti dan 23 start keje. Rasa mcm xpuas...thn nie ramai sgt org dtg umah, byk sgt umah yg aku n hb melawat....sampai xsempat nak rehat. Tp ramai lagi umah yg belum sempat pegi....sbb 21 mlm kami da blk. Gambar pun kami xsempat amik...adoi...memang penat tp berbaloi. Cuma terkilan byk lg umah yg kami belum pg..kwn2 pun aku xsempat jumpa. Jumpa pidah sorg ja...itu pun b4 raya. Balik kampung hidup aku kalam kabut sikit hahahahhah...jap2 ke sana, jap2 ke sini...adoi...penat sungguh. 1st raya aku g umah mak njang, pak su, bpk, k.tie and mak lang maliah. 1st raya juga ramai betul org dtg...habis la semua ketupat n rendang mak aku...heehehehhehhe. Itu pun kami lari jap...klu xlari alamatnya xdapat g mana2 la. 2nd raya blk kpg kat Semanggol....blk tu g umah k.ina. Itu pun umah pak teh xsempat pg....erm..xtau la...jgn depa kecik ati da. Ramai sgt bpk n mak sedara...nak g semua memang xsempat. Hari yg kami blk Semanggol tu...mak njang belah bpk dtg...tp kami xder umah, sian plak depa..mai xdak org....tgk la...blk lg sekali kami cuba cari masa g umah mak njang n pak njang. Raya ke3 aku da kat umah.....betul2 terbongkang ritu sbb penat. Mana penat drive lg, penat berjalan raya lg....penat baju bertimbun. Cita sal baju...kat penang baju yg basuh semua xkering, yg lain2 pun xbasuh sebab nak jemur pun susah sbb xder tempat. Jadi bawa balik semua hantar dobi...senang citer...aku cuma basuh yg bebaru jer....Raya ke3 juga ayin dan adik2 dia datang umah....angah n alang...jamu kuih raya jer...nak msk lenlain pun xsempat sbb dorg call last minit. Harini aku keja....sunyi ja opis....ingat keja xbanyak ar staff xramai yang msk lg...tp byk jg....dari pg sampai petang aku xdapat relax...time relax plak nie ha....tgh update blog.

No comments: