Sunday, August 14, 2011

Ramadhan Terakhir

Bila aku tenung gambar2 lama, tgk satu persatu saudara mara yg sorg demi sorg meninggalkan kami betapa aku sedar mati itu pasti, mungkin ramadhan thn nie ramadhan yg terakhir tuk kita sapa tau....betapa aku insaf dan takut aku xsempat tuk aku menggumpul bekalan buat aku diakhirat. Allahuakbar....kdg2 manusia nie lalai memenuhi tuntutan dunia sampai mengabaikan tuntutan akhirat...mcm aku ler tu....dok kejar dunia sampai bila xtau ler. Mengejar dunia memenuhi tuntutan hidup dan keluarga itu perlu tp aku kena lebihkan akhirat....ini lagi perlu. Bila pikir sal mati memang mendatangkan keinsafan tuk aku tp aku xnak insaf yg hanya separuh jalan...norma2 kehidupan manusia yg menyebabkan dorg lupa asal usul, agama....dan aku pun xnak tergolong dlm golongan manusia yg lupa dan alpa. Jadi aku harap setiap apa yg aku lakukan thn nie xkira la dr segi apa pun harap aku lakukan bersungguh2 ibarat apa yg aku lakukan seperti yg terakhir.....termasuk ramadhan....AMIN semoga DIA permudahkan segalanya....

No comments: