Monday, December 26, 2011

Mak kata

Mak pernah ckp..dia xmau pikiaq apa dah...la nie aku nak pikiaq aku ja...hang pa da besaq pandai la bawa diri masing2, tp klu salah aku teguq sbb masih tanggungjawab aku nak teguq hang pa....la nie aku nak cr bekal tuk aku ja...nak harap anak2 untuk doa aku kat sana xtau mcm mana lagi...aku kena cr sendiri...
Bila kita dgq mcm sedih la...pasai apa mak kata lagu tu...tp betul la kata dia...biaq dia cr apa yg dia nak cr....umo da banyak dia tau apa yg dia nak...kita sebagai anak sokong ja la...aku pun klu kat tempat dia pun mesti pikiaq benda yg sama...sbb kita xtau anak2 kita esk mcm mana...alhamdulillah klu dpt anak yg soleh dan solehah doakan kita kata akhirat esk...kena dpt anak yg ntah xtau cmna perangai sian la kita kat dlm esk...la nie mak aku hidup dia p dgq org baca kitab, mengaji , sembahyang...sesekali p la melawat adik beradik dia,iya la dlu dia keja teruk nak besaqkan kami 3beradik...la nie dia cari bahagian dia plak nak bawa ke sana...

Tingat blk mcm mana mak keja kilang nak besaqkan kami, keja kilang gaji byk mana, tp alhamdulillah ngan duit keje kilang yg xseberapa tu la yg bg kami makan, bg kami belajaq...alhamdulillah...rezeki tuhan bg...tp keje kilang bukan ada pencen...la nie mak harap anak2 ja bagi...kami bg apa yg termampu la...tp alhamdulillah rezeki mak...tp mak xpernah merungut itu yg aku solute....xpernah dia merintih susah ka apa...mak antara manusia yg sgt2 kuat yg pernah aku jumpa...hidup menjanda fhm2 la...mcm2...dugaan...sgt2 kagum dengan mak...antara sbb aku menjadi manusia yg kuat semangat n berusaha.



No comments: