Thursday, January 26, 2012

Pulau mutiara..terkenang gak masa lalu

Pulau pinang, rini tergerak ati nak jenguk blog tok det ada satu thread sal 'mengenang masa lalu'..erm byk la org dok cerita sal org melayu kena jajah la apa la..hadoi jajah bukan sekarang jer dr dulu lg dr zaman aku xlahir kat dunia nie lagi. Lepas PRU 13 ritu kira pas parti lain take over ada gak ler adik beradik lain tanya cmne cina memerintah hahahahaha soklan yg xleh blah...tp solute ngan jawapan mak aku hehehehehehhe. Mak aku jwb apa tau sama jaaa dlu BN memerintah cina gak pakatan pun cina gak..diam depa. Tp betoi apa jawapan mak aku dlu BN pun cina gak mana...jd xdak beza apa pun BN ka PKR. Yg pasti org malayu yg dok kata nak tolong melayu nie berkokok n menyalak la..cuma bezanya la nie depa menyalak lbh ckit sbb project byk yg terlepas...dlu umno yg dok kata nak tlg melayu dok pulun cr duit tuk temolok depa n adik beradik depa..npk muka time nak pilihanraya ja..time nie kami org kpg mintak apa semua dpt hang pa tau nak lampu jalan, nak mesin adun apa tepung roti segala mak bpk mesin semua dpt hahahah..kami pakat2 amik kesempatan time nie la bila lagi yerx..memang xdinafikan bila pergi belah pulau sana memang kesian byk umah2 kat kpg melayu kena roboh pas2 ganti ngagn banglo2 kemain klu xdak berjuta dlm tgn jgn mimpi umah nie hanya tok golongan aristokrat ja hahaha betuix ejaan aku tu bantai ja la..memang kesian kat org2 melayu kat island sana..habis nak buat cmno kena jajah dinegeri sendiri..

No comments: