Wednesday, September 3, 2008

Coretan Hari Ini

Hari nie da hari ke3 kita berposa....erm k la xde penat sgt.....sbb kat cni pun mendung jd xtrasa sgt dahaga....erm...da lama aku xmsk blog nie beceloteh...bukan apa...ada je xtivity n xsempat nak msk...bila da blik tu...mula la penat...byk lg gambaq aku xupload nie....nti aku upload. Last week aku blk kpg, pas2 opis 12.30 trus aku ca alif ba wau ta...hehehe, xde tggu seminit pun....memula xnak blk...alid ckp pilih antara 2...nak g genting ke nak blk kpg...cmfirm la nak blk kampung...hehehehehehehehehe....penat pun xpe janji buleh blk. Balik pun bukan p mana tidoq ja...
And last day kat sana, aku ingat nak blk klang lepas sahur la, pasa subuh tu trus berangkat...erm fidah call kata ayah dia da xdak (meninggal). Dia call aku, tp aku xangkat sbb tepon dlm bilik, aku plak kat dapuq tlg mak msk, abg chop la dtg umah ckp pidah call nangis2 kata ayah dia xdak....sib baik aku xblk lg....tp pas sahur, mndi , solat br p umah dia itu pun da dekat kul 7 da....org da ramai, rasa bersalah pun ada sbb terlambat...sbb aku rasa dia mesti perlukan kwn time nie....tp aku lambat.
Aku mcm xcaya ja, sbb semlm aku p umah dia...ayah dia memang ar demam...tp demam2 besa ja la.....dia ada ckp kat aku, kata thn nie raya kat cni sbb cuti sat ja....nak blk pun buat penat ja....tup2 da jd mcm nie plak....siap aku discuss lg ngan dia yg fairus kata nak buat gathering.....
Aku tau dia sedih.....sbb dia memang org yg sensetip, ramai org kenai pidah org yg sbb garang dia...tp dia sebenagnya cepat tersentuh.....kdg2 aku pun teremo gak bila ngan dia....apa2 pun aku harap dia n family tabah menerima dugaan nie....msti ada sbb benda2 ni jadi cuma kita xtau, ada hikmah dia..DIA nak uji kita di bulan posa nie....pahala besaq tu....untuk org yg sabaq....
Moga2 roh ayah dia ditempatkan dikalangan org yg beriman.....AMIN

No comments: