Thursday, September 4, 2008

Hari ke4 puasa

Pepagi kuar umah awai semangat nak p kerja rini, sbb br je abis dgq ceramah Dr Fazilah kamsah, mcm mana nak hepi n rajin dtg keja....dr rumah kena positifkan diri, set dlm pala....itu yg semangat berkobar2 tu, smpai ja opis mood aku pun down, mcm cuaca rini gak yg down hehehhehe. Semalm aku blk trus singgah pasar mlm, sbb klu beli kat pasar ramdhan xsedap lsung. Dorg nie niaga suka2 hati ja msk....main sempat ja...jnji buleh jual...apara...msk kena ikhlas bukan setakat tuk cr duit ja...klu dpt duit dr hasil yg xikhlas xberkat la wei....
Aku ingat kata2 pidah, kerja sungguh2...sbb rezeki dr kerja yg xberkat akan jd haram. Bila haram nak bg family mkn....fhm2 je la....bersyarah plak pepagi nie.
So smlm pas blk aku g pasar mlm, beli ikan smua blk trus msk, xsempat nak salin baju g...basuh ikan smua...msk nasi, masak kari, goreng ikan, buat smbal belacan...settle...sib baik sempat....
Semlm jg aku godek2, fs nedt, fina...tgk pic dorg g cuti...bestnya...dlm fs nedt gak....byk pic bob. jern, lee n geng2 lain..bila tgk pic2 tu smua rasa rindu plak kat dorg...bukan apa tingat zaman2 gurau dorg kat barkat, kat sr ting7.....rindu giler babing...sbb aku suka gelak bila dgr dorg ckp hehehehe...nak ckp lebih2 xtau gelak je la.
Kat opis rini pun smua org mcm xdak mood ja....asik menguap....besa la time posa...tidoq lmbat bgn awai...pas2 aku awai2 pagi dok godek2 blog politik....itu da jd kebiasaan aku...smpai nak muak tapi baca gak...pas2 dok baca sal biografi hitler...da lama aku nak baca sal hitler nie...tp blm ada kesempatan. Yg buat aku tertarik ngan hitler nie, aku nak tau knp dia bunuh smua org yahudi...aku smpai la blm dpt sbb da musabab lg....bukan apa pemalas sebenaqnya...malas nak baca....documentari kat astro kdg2 ada gak tp time aku nak concentrate tgk....ada je hal...
erm ka la nti cont blk....

2 comments:

Anonymous said...

knapa hitler bunuh yahudi?hehehee...sbb dia tau yahudi akan wat hal cam skg nih...sbb tu la dia tarah habis dlu.tapi amerika yg besar2 kan cita.org awa yg mati dek atom n bom amerika lagi ramai hapa...kan ke amerika tu 100% di kawal yahudi?hahahahahhaha...cam best ja aku nih

yon said...

erm buat hal, tp punca mula2 yg dia berdendam ngan yahudi tu? k.n ada baca smlm, ddlm article ckp masa dia kat secondary school, dia gaduh ngan yahudi, tp time tu budak2....besa la...tp xkan dendam dr kecik kot.....