Friday, December 19, 2008

Perkahwinan dan perceraian

Mcm2 la sekrg, dlm paper dok hangat cerita org tu cerai, org nie cerai, org ni tuntut nafkah, yg kwin nak buat besar2 besaran pun ada...last2 cerai jg...mintak simpang la semua nie. Memang ar, org ckp lantak ar dorg...tp sikit sebanyak akan effect aku. Ya la, wei aku kwin lambat pun sbb byk kes2 mcm nie la...contoh terdekat da ada...parent aku..tp sungguh pun dorg bercerai tapi kami adik beradik ok..xder halnya...n bapa aku pun sungguh2 dia mcm tu pun dia anak2 dia xlupa. And satu lagi kes2 disekeliling aku..mcm hal kwn2, adik beradik semua tu memainkan peranan dlm hidup aku.
Cerita bab2 kwin nie, memang ar kita kwin lelaki n perempuan share life together, hidup kena bertolak ansur antara satu sama lain, kena byk bersabar walaupun kdg2 hilang gak sabar (manusia besa la).
..tp klu setakat tergigit lidah ckit2 tu biasa la...mana ada tenteram selalu, klu xgaduh xmesra la itu pendapat aku la.
Tp...ada tp lg...yg xsyoknya bila prob kita disebabkan oleh org lain...org keliling kita. Aku nak cerita lebih2 pun nanti mengaibkan org....ala mcm xbest plak....tp yg pastinya factor2 spt keluarga mertua, keluarga sendiri, kwn n org keliling jg blh menyebabkan perceraian. Jadi korg fikir2 la sendiri....ek...........


No comments: