Thursday, March 26, 2009

Pemimpin

Aku rasa, dalam negara demokrasi nie aku berhak bersuara.....aku berhak membuat pilihan, aku berhak suka atau xsuka seseorg itu...dan pokoknya mcm2 benda yg aku xsuka aku blh suarakan. Bila aku tgk bakal2 pemimpin kita....aku tau mereka bukan pemimpin2 yg baik..yg betul2 ikhlas memimpin negara, yg betul2 ikhlas ingin mengubah nasib rakyat...yg betul2 ikhlas membangunkan negara. Besar sgt ker permintaan aku ingin melihat negara aku maju, rakyat semua hidup selesa (bukan hidup senang tau)...economic stabil...aku rasa pemintaan aku xketerlaluan. Aku tau pemimpin mempunyai tanggungjwb yg besar...kami sebagai rakyat pun xaspect dorg akan memimpin seperfect yg blh...tp at least buat keja biar ikhlas...bukan utk mengkayakan apa yg sedia ada. Aku rasa xperlulah harta sampai melimpah ruah...cukup lah dapat kehidupan yg selesa...klu harta byk, hati xsenang....hidup kucar kacir....nak buat apa. Klu setakat nak kucar kacirkan diri sendiri itu terpulanglah tp klu org lain turut merasa tempias itu sudah lebihhhhhhhhhhhhhhh. Aku tau, aku xblh mengubah sikap mereka...tp aku cuma blh berdoa mereka berubah..cukup la segala bala yg kita terima...jgn ditambah lg....kesian kat kami yg mencari rezeki siang dan malam untuk meneruskan hidup.Aku cuma berharap...mereka berubah...itu ja pemintaan aku..berubah demi anak cucu dan negara kita di masa hadapan...aku akan tetap berdoa.....moga2 anak2 cucu aku xkena tempias...AMIN

No comments: