Tuesday, May 25, 2010

Maaf

Pagi tadi aku tgk bersama Dato doc Fadzilah Kamsah pasal issue maaf memaafkan nie. Tetamu undangan Abby Abadi. Sal issue Abby ngan x dia n mcm2 la. Kat sini aku bukan nak sentuh sal Abby, aku nak mengingatkan diri aku sendiri agar memaafkan org kelilling kita, lupakan semua issue2 lama walaupun makan dalam sebenarnya.



Tipu la klu aku ckp xterasa ngan kawan2, sedara mara ker org keliling ker...tp semua aku da lupa. Mcm2 la manusia kat bumi nie, mcm2 peel....lantak dorg la perangai cmne pun janji aku yg kena betulkan diri aku sendiri dlu, yerx? Aku xpasti terasa tu menyebabkan aku sukar memaafkan dorg ker mcm mana, tp yg pasti aku betul tersentuh ngan dorg sebenarnya. Iyer la....besa la kwn bertahun2 tup2 lupa, sapa xterasa.....tp itu menjadi pengajaran buat aku dan harap xkan berulang lagi. Klu boleh aku xnak ingat semua2 tu...tp kadang2 mcm screen tau dtg zappppppp..........adoi....teringat balik. Cmno tu... tp kat sini aku nak maafkan semua org keliliing aku, aku pun harap mcm tu klu sesapa yg terasa ngan aku ker secara sengaja atau xsengaja. Iyer la kdg2 kita yer yer oooooo jer ckp terasa ngan org tu, terasa ngan org nie. Kena point tuk diri sendiri dlu, aku kena muhasabah diri aku nie. Aku yg kena perbaiki diri aku dulu, aku berdoa aku akan menjadi org yg pemaaf dan lupakan semua yg berlaku.
Aku akan menjadi org yg lebih baik dari sebelumnya. Bak kata doc maafkan org keliling kita mcm kita nak mati esk, sblm tido doa ampunkan dosa yg kita buat disiang hari, pas2 maafkan org keliling kita baru la hidup kita berkat. Tp yg paling penting jgn tingal solat, inshaallah klu automatic kita apa yg kita buat keliling kita akan dapat berkat DIA. AMINNNNNNNNNNNNNNN

No comments: