Friday, July 17, 2009

Harry Potter n half Blood Prince

Mengeluh aku pepagi nie, org ckp xelok...bukan mengeluh sal apa....kecewa sgt2. Aku tggu punya lama cerita nie...last2 filem nie betul2 mengecewakan aku. Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.............apada punya sengal. Cerita da la slow...aku rasa buku lg best. Mcm mana nak mula ek...cerita bermula ngan semua org da tau yg si Harry nie e chosen one. Pas Sirius Black mati baru dorg semua percaya Voldemort memang ada...so berita jd hangat la. In this movie, Voldemort xder plak muncul...erm....kali nie muncul plak si Malfoy Draco tetiba plak jd org suruhan Dark Lord n rasanya slh satu sbb dia nak balas dendam sal bapak dia la. Kali nie jg byk adegan cintan cintun, si Ron falling in love la...Hermione pun falling in love n guest with who....with Ron la...mcm mana Hermione blh tangkap cintan ngan Ron yg sengal tu....n xlupa jg Harry...dgn sapa dgn Jinny la...adik Ron...hahahhahha. Mula2 Ron mcm xsuka ja...lelama da ok.
Harry n Dumbledore jg cuba mencari rahsia Voldemort...dgn memory2 lama dia..kunci kekuatan Voldemort. Time nie dorg jumpa la..rahsia Voldemort n cara nak musnahkan dia.
Yup part paling ok jg la bg aku...walaupun xok....masa Malfoy bawa kuncu2 Dark Lord msk Hogwarts School n nak musnahkan Hogwarts School.Part nie jg Prof Snape yg aku memang da agak dr mula dia memang jahat..n betul tekaan aku..dia berpakat ngan org Voldemort nak kenakan Harry n Dumbledore..n time ni..part yg sadis jg...Snape tu bunuh Dumbledore...tp aku still harap yg Dumbledore xmati..ini hanya helah dia jer...hopefully...nti aku beli buku dia n baca...gegeggegegge...lmbat lg nak tggu next movie kuar. Pas ngan ending dia Dumbledore mati, rahsia yg Harry n Dumbledore cari itu hanya helah semata2...sbb ada org da jumpa benda tu tp xtau sapa. Harry jg my b akan meneruskan rancangan Dumbeldore utk memusnahkan Voldemort...so tggu jer laaaaaaaaaaaaaaa..oooooppppppppppppppssssssssssss aku rasa ada lg yg tertinggal...Half Blood Price rupanya Prof Snape...hahahahhah...buku dia yg harry jumpa....aku ingat sapa la.

No comments: