Monday, October 5, 2009

Hari Minggu

Aku xtau, nak citer apa sebenarnya...tp laju jer jehari aku masuk blog nie...jadi aku pun teruskan la.
Start kat mana ek...k last Sunday aku g open house umah Dini. Dalam kul 3lbh br aku g umah dia...sampai-sampai jer Jenn, Wong, Ho n Ang da kat luar da nak blk. Xsempat nak borak...makanan npk sedap jer..fav aku tu nasi tomato dan ayam masak merah. Tp dek perut aku yg da kenyang aku xblh mkn byk2 ar. Makan sekadar nak rasa n rojak tu pun aku xsempat amik gara2 perut da full. Balik dr umah Dini ingat nak hantar baju kat umah mak Anum. Anum plak xder umah....da xg umah Anum...hb aku ajak g jusco. Aku ngan baju kurung n sling beg with beach selipar selamber jer g jusco. Aku rasa da mcm gaya si Sharifah Amani dlm filem sepet jer. Sebijik dooo...baju kurung bunga2 kecik, kain cotton...bezanya aku pakai tudung. Sampai Jusco, hb aku ajak g AEON jap..pas2 aku g MPH. MPH aku beli novel Fauziah Ashaari ngan magazine apartment. Pas2 ingat pas2 nak g mkn steamboat, perut da full n kaki pun da lenguh nak jln...aku ajak hb blk ar kang mlm br g mkn steamboat. Tp da sampai umah fhm2 jer la...cmfirm malas nak kuar.
Hari ahad da berlau, lupa plak aku nak citer sal hari Sabtu. Hari sabtu tu, k.salmah n abg kassim dtg umah. Aku buat mee bandung....nak goreng pisang xjd sbb da byk makanan. Hb ckp xpayah banyak2 sgt. Ada balance byk gak la...aku bg mil. Adik2 ipar aku makan sampai habis. Dia ckp sedap siap minta resepi lg...hehehehhe. Macam mana dorg ckp sedap, aku rasa....kuah cair jer...itu pun mcm kurang bahan jer rasanya. Xper la....percubaan pertama, next time perbaiki lg.

No comments: