Friday, October 9, 2009

Politik

Aku xtau nak cerita kat sapa, tp hati aku memang xsedap dua tiga menjak nie...rasa bersalah teramat sangat...xtau nak luah kat sapa. Harap-harap pas aku tulis nie, rasa lega sikit la. Aku pun xtau nak letak tittle apa...juz aku letak politik jer buat syarat. Aku suka politik sebenarnya, aku suka baca, aku suka dengar tp aku xsuka get involve. Politik aku rasa semua tu kerja kotor, semua xboleh pakai...dgq boleh, percaya jgn. Kat semua tempat ada politik, kat umah, kat tempat tinggal, kat office dan lain2 lg. Politik juga blh menyebabkan org sanggup buat apa saja....tikam org dr belakang, bergaduh n bunuh may b walaupun xtercapai akalku yg org sanggup membunuh hanya sebab kuasa, sbb xsuka org tu...ntah la. Aku nak cerita details sgt takut mengaibkan org jd aku cerita general n harap2 semua org fhm. Yang pasti, kita sebagai manusia rasanya xakan sanggup nak menjatuhkan org lain semata untuk melindungi diri kita. Aku xtau org lain, tp yang pasti bukan aku. Sebagai manusia biasa, kita datang kerja, buat kerja dengan ikhlas, cukup time balik. Sebab aku percaya rezeki yg halal membuatkan hidup kita lebih berkat dan inshaallah dengan izin DIA bertambah-tambah rezeki. Aku tau ramai yg pentingkan diri, sanggup menjatuhkan org lain, sanggup pijak org lain yg pastinya segala-galanya sanggup. xtau la apa nak jd kat dunia nie. Makin menjadi-jadi plak. Semua manusia sama jer kat muka bumi nie. Xder beza, xkira la ko kaya ker, miskin ker, berpangkat ker, xder pangkat ker semua sama jer kat mata aku nie. Manusia jer yg suka meletakkan taraf dan membeza-bezakan sesama manusia. Sendiri mau ingat la....dan lu pikir la sendiri bak kata Nabil.

No comments: