Wednesday, May 25, 2011

Katakan "BOLEH"

"BOLEH",  Bersinonim dengan dapat ( berupaya, sanggup, mampu, terdaya, bertenaga, bisa, ) yg merupakan (kata tugas:). Dalam hidup aku xdak istilah xboleh. Org suruh semua boleh ajer. Bg aku boleh tu, kiranya aku mampu buat, sbb aku nak learn new thing sbb aku suka benda2 baru. Klu kat tempat keja klu bos suruh ajer..."boleh" , " yes i can do it" . Semua benda aku boleh buat, klu org xder pun aku boleh ganti..bygkan 3org punya keje pun aku boleh buat sorg tp masa2 lari sana, lari sini la...mcm lipas kudung. Mungkin org akan kata bgs budak nie semua boleh buat, tp kdg2 org jg akan amik kesempatan diatas kelebihan dan kekurangan aku. Aku xckp aku bagus, tp aku rasa aku bodoh, aku bgs sbb aku tau semua, aku bodoh sbb aku bg org amik kesempatan kat aku. Mcm kat tpt keja, klu da sampai 3org punya keja aku buat, tp dibayar tuk seorg..itu bodoh namanya...aku xnafikan. Tp tuk sedapkan ati aku aku akan kata xper amik semua nie sbg knowledge tu ko norul...erm....korg rasa cmne.....aku kena amik sikap juz do my part ker kena act as a team. Ntah la.....nti la aku pikir lg

No comments: