Monday, July 11, 2011

Ya ALLAH

Ya Allah, klu la aku boleh ganti badan aku ngan badan dia, tanggung semua kesengsaraan dia, tanggung semua masalah dia....semuanya aku sanggup. Aku da xsanggup tgk hb aku tanggung semuanya sorg diri,  Ya Allah aku tau dia sengsara tp dia bukan jenis yg bercerita, dia bukan jenis yg suka raih simpati, dia telan apa yg org ckp pasal dia, tuduhan...mungkin silap dia dia xpandai berkata-kata...xpandai nak kawal emosi...tp org xpernah faham dia, mungkin aku jg xfhm dia tp aku akan cuba mengembirakan hati dia sebaik yg boleh selagi hayat aku masih ada..... InsyaAllah......kdg2 aku risau klu la aku pg dlu sebelum dia sapa la nak jaga mkn minum dia....sbb aku tau dia hanya ada aku sekarang....Ya Allah, aku mohon ko tenangkan hati dia, ko tetapkan iman dia, ko jauhkan dia dr sebarang perkara yg diredhai olehMU....aku mohon padaMU beri dia kekuatan untuk mengatasi segala cabaran akan datang. Aku mohon padaMU, berilan dia petunjuk dan hidayah, agar dia dpt mengatasi cabaran ini dengan hati yg tenang. Hanya padamu aku mengadu, aku da xada tempat lain lagi nak mengadu, Ya ALLAH.....ko berilah kami kekuatan menghadapi dugaanMU ini, aku tau setiap dugaan yg dtg pasti ada hikmah dan kami redha...Alhamdulillah.....kami masih disayangi, sbb itu kami diuji.....Allhamdulillah......

No comments: