Sunday, May 27, 2012

Kesian kat parent aku

Aku xtau berapa ramai diantara kita, ada jenguk mak bapak kita sebelum kita masuk tidoq. Klu xdak cuba memalam tgk or klu ada alhamdulillah la...klu xdan utk mak bpk pun tgk hb kita klu tido memalam.  Kalau hang pa jenguk hang pa cuba tgk muka dia masa tido or klu xtgk pun dgr dengkur dorg pun jadi la...bunyi betapa penatnya dorg keja tuk sara anak2. Aku antara anak yg selalu perati muka mak aku time dia tido..letak2 kepala ghaib itu tanda dia penat sgt, berdengkur lagi..mak aku bukan org senang, keja  kilang ja nak sara anak2 blk malam2 buat ot nak cari duit lebih sara anak2 sekolah. Klu mak aku ot blk lambat aku memang xboleh tido risau...selagi xnpk muka mak aku depan mata memang aku xblh tido..aku pun ikut tggu la..perati jln msk umah memalam kot2 mak da blk ker blm...memang susah hati klu dia xsampai umah nak tido pun xtenang. Time parent kita tido tu la kita dpt betul2 tatap  muka depa..time tu aku dlm kepala aku satu ja..bersusah payah dia keja siang malam utk sara anak2...bila aku tgk muka parent aku bersusah payah dorg bela aku, bg pelajaran memang aku nekad akan balas jasa dorang...kesian perbeluh dr pagi sampai malas semata mata nak cari rezeki untuk anak anak....mcm tu gak hb bersusah payah keje nak cr rezeki tanggung family...klu hb yg mampu xper la dok umah jgn umah tangga, anak2...klu xmampu kita sebagai isteri kena la bantu seberapa yg mampu....

No comments: