Thursday, May 31, 2012

suka suka aja

Mulakan dgn salam buat semua n sebuah senyuman utk aku mulakan hari nie...wahhhh bhs puitis la sgt...blah la wei aku bukan jenis jiwang bagai. Excited nie nak tggu jumaat esk pas2  weekend coti....weekend nie ada kenduri umah ksalmah, aku kena g sorg ler...en hb ada photoshot 2hari sabtu n ahad memang xdo planning la gamaknya..dok umah mengemas apa yg ptut n baking lo...apo lagi. Erm nti cal knie tanya dorg g memanax weekend nie..xtau la dorg blk kpg ker mana tau coti sek nie..ooo ada g umah peggy amik tupperware...n deliver ler apa g..tp ok la aku enjoy at least ada benda nak buat xder la asik mkn tido jer kat umah...memang jd pemalas aku nti. Aku heran mcm mana org klu coti asik tido jer..aku nie xblh itu yg jeles tu..knp aku xblh nak relax mcm org lain n pas2 klu relax aku mcm rasa bersalah pun ada tambah2 lg time hb keje..dlm pala aku dia keja penat2 aku kat umah relax jer..aku xtau la org lain tp aku pikir mcm tu la...slh ker apa aku pikir? Tapi itu la yg ada dlm pala otak aku..memang kita tanggungjwb suami tp tjwb isteri pun kita kena la bantu suami...lain la suami ko jutawan ...klu suami kita nak cari sesuap nasi pun yalahai mana nak sara family lagi, byr kete la byr umah la..komitment lain lg..ko xkesian ker...klu kita yg xbantu dia sapa lagi...so da kwin nie mcm tu share segala susah sng...jgn time ada jer ko ngan dia time susah tggl memang nak mampus la bini mcm tu...tp bg aku alhamdulillah mkn pakai smua ckp, ada tempat tinggal...ada kwn utk bercerita ...  itu da ckp...aku xnak lbh2 ckp la apa yg ada...had2 lain tu ada la jg tp kira bonus lebih allah bagi...lg pun hb aku pun salu pesan...guna ja apa yg ada...ada rezeki lbh kita tukar la apa yg patut..alhamdulillah ckap sederhana dia kami guna pakai n memang sgt2 bersyukur...ala...off topic citer sal benda lain actually co aku skrg nie da end contract n co lain yg dpt...so new co tu ada offer n ada la increment n co skrg pun soh aku stay...memang pening la kepala nak decide...setelah berbincang dgn en hb n meneliti n compare both co benefit aku decide accept offer new co. harap pilihan aku tepat..n citibank pun memang soh aku stay..so dorg appreciate la keja aku..n memang user sana pun sgt2 baik ngan aku..that why aku decide utk stay..keja pun ok..presure tp dlm frendly enviroment n w/out any politic memang sgt2 ok..org salu tanya aku travel jauh cr keje dekat ckit...jawapan aku sng jer bcoz of comitment n enviroment ok staff frezly..yg penting hepi walaupun keja xtentu masa...claim n ot aku dorg xkacau so aku still ok. Tp memang aku xkan stay lama la wif citibank...planning aku dptkan pro cert once dpt gain another new exsperince i'm back to backup plan..itu yg aku discuss ngan en hb. But  stay at home w/out doing nothing sorry...itu bukan aku..coz citibank skrg nak guna open source so i nned that open source exsperiance...sgt2 aku nal sbb aku memang lack ckti pasal open source nie..k la...xsabarnya msk bln june ...nak blk kpg...kenduru si aswad nie..time nie semua adik beradik berkumpul memang meriah sbb smua nak blk nie..n aku da plan ngan fidah..pokoknya mesti best la...memang meriah..

No comments: