Saturday, May 26, 2012

Teringat semasa dulu

Kenapa tetiba terkenang masa aku n hb baru2 kawin dlu...pas kawin aku ikut hb pindah port klang, tido umah mak mertua aku 3 hari jer...sbb hb aku ajak pindah sbb dia ckp arwah ayah dia pesan da kawin kuar rumah, rumah tu umah arwah ayah n mak. So da hb ckp mcm tu kita follow jer la...actually masa kuar rumah tu kunci rumah xdpt lg tau...tuan rumah blm bg...dia janji nak bg hari yg sepatutnya kami keluar rumah mil la...tp hb call dia xangkat...padahal hari da nak gelap...actually rumah tu hb aku beli b4 kami kawin lg, lg 3 or 4 bulan kami nak kawin dia beli...semua dia buat last min sebenarnya...alhamdulillah semua berjalan lancar...rumah skrg la yg kami duduk jd hak dia..rezeki. Balik cita tadi...cal2 owner rumah xangkat...nak blk umah mak lg pun da lewat xnak susahkan dia...bila tingat blk sedih pun ada...n xsangka...kami tido dlm kete kat stesen minyak...sayu aku...tp nak buat mcm mana...da kawin sama sama senang sama sama susah kena tanggung la. Da esknya alhamdulillah tuan rumah sendiri call and datang bagi kunci..rezeki. Da msk umah pun mcm tu gak...kami bawa bantal 2 biji n toto...itu pun mak aku soh beli masa kat penang...murah ckit...toto br rm25 hengget...bantal baru rm10 hengget...kami msk sehelai sepinggang n baju2. Masa tu hb keja sorg aku da ikut dia ker port klang kena benti keja la...tp betul ckp ustaz fazilah kamsah...klu org da kawin rezeki bertambah...2 bantal jg 4 bantal, dr empat bantal mungkin ada anak rezeki..bertambah ahli keluarga, ada yg rezeki lbh lg ada keta sorg sebijik n so on la. Sbb kesusahan kami tu la, aku xboleh biaq hb aku tanggung sorg...aku akan sedaya upaya tlg dia sedaya yg mampu...sesama tlg menolong....InsyaAllah moga Allah berkati perkahwinan kami...rezeki kami...n pernah satu masa dlm poket hb aku ada 5hengget n aku pun xingat bapa tp xsampai 20hengget la...tp dlm xdak duit tu dia sanggup jg bg kat aku....dia xmkn xpa...wahhhhh sadis

No comments: