Friday, May 25, 2012

xtau nak letak tittle apa

To be cont  dr wall fb aku..cita sal budak  manja n kaya nie..nie insident kat opis ar nie..kes bebudak baru msk buat aku sakit jiwa betui la..penat aku cakap pun xabis lg wooooooooooooo. xtau la nak mula cmna...jap ek aku pikiaq..kita start mcm nie ja la

Actually benda nie jadi masa aku cuti jumaat lepas....sblm aku cuti semua aku da settle da...upload ka, download ka...vt, vr, vsr...semua clear...tp problem dia database mapping  jumaat je...after mapping kena send kat insurance...tugas budak nie sng ja....duduk n ckp time after mapping grap file tu send ja email...xsusah pun..template email semua da ada....copy n paste ja...yg jd angin ok la...ko call pening xtau nak anta mana satu...aku ckp xper la...xyah anta i will call insurance and inform that sales file delay...

Selasa aku masuk, bdk nie ada ganti alex coz alex plak al....msk2 aku dia ckp...aku ckp today aku angin jgn ckp ngan aku....dia xckp ngan aku...tp lelama ati da sejuk aku ckp..rini ko buat keja aku...aku replace alex...then aku ckp ngan aku nak al jgn next month aku tanya ko nie aku xconfident tgl keja aku kat ko...dia ckp ala....blh la kak...ritu terlupa..haaaaaaaaa lupa...berbuih mulut aku soh ko take note...aku tanya ok...ko ckp...ok...yg jd angin kita ckp dia menjwb memang menguji kesabaran aku budak nie...ntah mcm mana dia menjwb " klu blh saya xnak keja, tp parent saya soh keje...dok umah pun saya dpt allowance...tu yg malas nak keje" time nie memang tempreture aku naik betul...aku ckp ko xnak keja, da mak bpk ko kaya sgt...benti keje...bg kat org2 yg perlukan keje...ko dtg keje pun menyusahkan aku...n org2 kat sini baik ko dok umah, perabih duit mak bpk ko..habis2 sgt ko susahkan mak bpk ko jer xder susahkan org...

Memang la...buat aku angin sakit hati...n kesian kat mak bpk dia...sbb dpt ank mcm nie. Aku nak pesan kat adik2 kat luar sana 

1) Klu ko bodo, ok blh accept...n kita ajar n xhal...tp attitude mau jg na.....mana2 co ko pg attitude mcm tu sorry ya...xblh hidup
2) Plz la...klu mak bpk ko byk duit mcm mana pun, klu perangai mcm ko nie..hari2 dok tarah duit mak bpk tinggi mengunung pun habis gakkkk....n plz down to earth k
3) Jgn terlalu bergantung dgn mak bpk la...plz k usaha sendiri...time mak bpk ko ada ...ok la...klu xdak mana nak cekau....
4) Plz terima teguran org...org tegur bersebab n perbaiki ... jgn ikut kepala ko jer ek...n setiap apa yg org tegur or ckp...pikir guna kenapa otak jgn guna kepala lutut n perasaan..
5) Mak bpk plz jgn manjakan anak2 sgt...sbb kebanyakkan yg manja n tabur dgn duit...rosak dorg...n xblh nak survive...kat tempat keja semua kena suap...xreti nak berpikir n itu memang realiti....syg bertempat k...kly syg anak2 plz biaq dorg survive sendiri...sbb mak bpk bukan tongkat langit...esk time dorg sampai tinggal anak2 kat dunia nie..kesian ... 

Byk lg aku nak bebel...penat ar...aku bukan yg jenis suka sgt bising...tp geram...kdg2 aku pikir cmne aku nak ubah persepsi bdk2 skrg n mak bpk yg over protected

No comments: