Wednesday, July 9, 2008

Balik kampung










Erm lama da rasanya aku xupdate blog nie, rasanya dr blk kpg smpai skrg la....sbb aku bz....xpa la...ni aku attach gambaq masa blk kpg..erm dr dlm kete smpai la p blk pulau. Aku balik kpg pun xg memana pun dok umah ja sbb panas kat sana nak kuar pun malas.Tp malas2 pun p gak la blk pulau sbb hb nak beli keropok udang pas2 cousin aku pun pesan jeruk. P balik pulau pusing naik bukit, on the way blk singah satu tempat nama "tanjung indah". 1st time smpai tempat tu, view dia cantik npk blik pulau dr atas bukit. Kat sana sekrg musim durian n lain2 buah...teringin nak mkn durian blk pulau sbb org kata sedap..tp punya la mahai nak mampuih...nak beli tiga bijik smpai RM36, xjd sbb nak rasa ja amik sebijik..tp sebijik pun rega smpai RM12, blk rasa xsdap mana pun...
On e way blk umah kami n mak singah kat Kuala juru kedai pak su...mkn mee udang...punya la ramai org, nak mkn pun jenuh menunggu...sdap memang ar sedap, udang pun byk n fresh rega sepinggan RM10..terkezut gak la aku....tp sbb nak mkn n bukan selalu xpa la...klu hari2 mau bengkok aku...
Kat kpg pun p jalan2 umah m.lang maliah..saja bawa mak aku...katanya da lama xp umah mak lang...
Aku blk ari sabtu, hari selasa blk klang....

No comments: