Sunday, July 13, 2008

Tempat keja baru...

Da 3 hari aku start keja kat metroport, start hari khamis smpai sabtu, 1st day dtg, aku dok tercangak kat receptionist punya meja, tggu akunya manager...xsmpai lg..last2 ada sorg mamat cina tanya nama aku Norul shuhaida, aku nganguk ar...dia ckp ikut dia....dia kenalkan diri nama dia ng, n mentor aku sepanjang 2minggu nie...1st impression mamat cina nie ok la bg aku...tp baru lg so xleh aspect smua bgus, kita tggu lama ckit..tp apa2 pun dia byk ajaq aku la...dia ckp u bajar slow2 jgn rushing...smua benda nie nak amik masa...dia pun br keja 6bln n byk gak yg dia blm bajar...
Dlm tengah hari akunya manager dtg n dia hand over report smua kat aku..n terang serba sedikit sal apa yg dorg guna...pas2 ng bawa aku pegi setiap dept perkanalkan diri..mak oooi ramainya staff mati aku nak ingat smua, tp smua friendly la setakat nie..n aku pun bersyukur, kat cni smua bangsa bercampur xde buat hal sdiri so nampak mcm majmuk gila...memang best aku suka suasana mcm tu.....
1st day dtg da kena attand meeting n big bos pompuan nama siew wei...org dia cantik n tegas...itu 1st impression aku la. Tp dia jarang mai opis ort klang, dia kat subang high tech opis.Kat port aku n ng ja yg control...1st day aku dtg terkejut gak tgk server..mak ai byknya smpai 13...setiap satu ip aku kena ingat, n setiap fuction server aku kena tau, clap2 bega server lain mampuih....tp aku mula suka ngan keja nie,aku xtau kenapa...tp dalam kalut2 naik turun da smpai masa blk he3...itu yg best, xdan nak rehat n mengantuk....klu asik dok ja boleh beku otak aku...
N dlm kalut2 itu gak aku xsempat nak msk tenet sbb pc kau display card prob, da try amik dislay lain pun jd benda yg sama, tp krg ckit dr yg lama...tp ng ckp xpa pakai smentara dlu, next dorg bg notebook....aku xbapa bekenan sgt pakai notebook nie sbb dia sensitip...aku plak jenis yg careless gak...tp aku lebih ska pakai pc dr notebook...
1st day keja, budak opis sambut besday sorg staff cina...dorg collect duit setiap bulan RM5 then celebrate besday setiap staff.....meriah ngan mcm2 ragam....ala aku lupa amik gambar..nti aku mintak kat staff sorg tu tuk tatapan korg...byk lg nak tulis tp nti la aku cont lg...sakit tengkuk la dok lelama ngadap pc nie....daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

No comments: