Sunday, October 9, 2011

Gelap gelita american choc cake








Gambaq gelap sungguh aku xtau ler cake tu yg gelap ker kamera aku yg gelap tp gambaq tu memang gelap sungguh. Wat petang tadi tuk anak2 buah aku yg tercayang. Resepi yang dicilok dr blog http://ummizaihadi-homesweethome.blogspot.com/2009/10/american-chocolate-cake-resepi-ii-best.html. Keja aku cilok mencilok jer la ....xdo keja lain...bila nak jd kretip xtau mana tau leh jd chef pas ni...bukan chef had topi tinggi tu...chef kat umah pun jd la....tp aku rasa hari2 da jadi chef kat rumah yerx....semua org pompuan semua sama .... mcm mana tggi pun belajaq kena kedapuq gak...itu la kata2 tok aku yg masih tergiang2 dlm kepala aku walaupun da bertahun dia xdak dimuka bumi nie..alhamdulillah berkat mulut bising tok piah jd gak aku turun kedapuq klux dlu aku la manusia paling baloq liat sekali hahahahha siap menjawab lg klu tok soh tolong dia kat dapuq lepas dia xdak memang bila fikir2 blk ada sebab dia berletiaq klux aku xjd org ler mcm sekarang.....may b jd org yg xtau apa2....

BAHAN:- (loyang 9 x 9 in/8 x 8 in)
  • 2 cups flour*
  • 2 cups granulated sugar - guna caster sugar
  • 3/4 cups cocoa*
  • 2 tsp baking powder*
  • 2 tsp baking soda*
  • 2 eggs
  • 1 cup of milk (fresh)
  • 1 cup of corn oil
  • 1 tsp vanilla essence
  • 1/2 tsp salt 1 tsp Nescafe, added to 1 cup of hot water 

Cara;:-
  1. Ayak bahan * sekaligus
  2. Pukul sekejap semua bahan kecuali bahan diayak*, susu dan air. (akak pukul lebihkurang 1 1/2 minit gitu..)
  3. Masukkan bahan yg diayak, air dan susu, kacau kejap dgn senduk kayu.
  4. Bakar dgn preheat oven 170 selama 45 min. (oven akak - 165C sahaja)

No comments: