Sunday, October 16, 2011

Perjalanan

Bila tingat blk betapa banyaknya rintangan sebelum aku mencapai tahap sekarang....hadoi sedih pun ada. Betapa panjangnya perjalanan aku sebelum mengecap kejayaan sekarang. Kejayaan yg aku maksudkan aku berjaya menempuh segala perit getir....segala ujian...alhamdulillah. Semua tu satu kejayaan bg aku....tp aku sgt2 bersyukur disebalik ujian tu ramai yg membantu...terutamanya family dan kawan2....aku sgt2 bersyukur dpt kwn2 yg bersama2 aku dikala aku susah atau senang. Dulu aku salu mengeluh kenapa la hidup aku mcm nie...knp perjalanan hidup aku xmcm org lain smooth ja...org lain lps spm, stpm straight ipt tp akuuuuuuu n pidah pernah ckp kat aku hg perjalanan hang jauh ckit dr org lain...n kata2 dia nie la yg menguatkan aku n aku ingat sampai sekarang. Sebabkan perjalanan yg jauh tu la kau jd kuat sekarang....alhamdulillah....aku bersyukur apa yg ko bg kat aku dugaan kesabaran....aku tau lepas dugaan ada pelangi...mungkin dlu aku byk mengeluh atas ujian yg ko bg kat aku...tp aku tau DIA lg tau perjalanan hidup aku....disaat keluarga aku berpecah ramai saudara mara yg menghilangkan rasa sunyi aku....disaat aku ada masalah ada yg menanti utk mendengar luahan aku....waaaaaaaaa terharu sgt....alhamdulillah ya ALLAH...kekuatan yg KO bg menjadi semangat tuk aku sekarang....AMIN ya ALLAH....bersyukur dengan apa yg ko bg.....walaupun kdg2 aku antara manusia yg alpa jg .... huhuhuh....

No comments: