Sunday, October 16, 2011

Motivate diri

Mari belajar mcm mana nak motivated diri yg down, ini cara aku ler

1) cari DIA klu aku rasa xtenang...itu ja ubat yg paling mujarab tuk aku  

2) Berfikiran positif .... berpesan pada diri sendiri....ko boleh buat, itu semua cobaan, DIA hanya nak uji aku

3) Baca buku or article yg memberi impak positif

4) Compare diri aku ngan org yg lg teruk dr aku.....klu sakit ada yg sakit lagi teruk pada aku, kalau susah ada yg lg susah dari aku

5) Cari mak aku ler tuk bercerita.....hanya kata2 semangat dr dia n kesudian dia tuk dengar wat aku lega klu xnak mak aku susah ati cari kawan yg boleh dipercayai tuk dgr luahan aku

6) Tidooooooo oooooooooo tidak aku bukan kaki tido ler minta maaf....cbuk kan diri ngan keje yg menyebabkan  aku lupa ngan masalah yg ado...

7)  Menonton tv or movie....

8) Baca buku

No comments: