Saturday, June 11, 2011

Memory bersama kwn2

            Aku rasa da pernah meluahkan perasaan aku sal isu kengkawan nie kat blog. Tp xsecara direct ler masih menjaga tatasusila n mencover hati org. Isu kengkawan nie sensitip ckit. Aku dlu klu kuar jer mak tanya nak p mana nak jumpa kwn....sampai mak ckp asik2 kwn....ala mak aku mulut ja bising ati cute bak kata jambu hahahahhaha. Tp alhamdulillah lepas kawin hb aku pun xpernah melarang aku jumpa kwn2, malah setiap kwn yg aku kenai aku akan introduce kat dia xkira ler lelaki @ perempuan (col, sek ,tempat keja n dll) mcm tu gak ngan dia. So sampai sekarang kwn aku akan jd kwn dia n kwn dia pun akan jd kwn aku. Sbb perkara pertama aku pesan kat dia lepas kwin aku bg tau setiap inci pasal kwn2 baik aku kat dia aku ckp event kita kawin pun plz aku tetap perlu ada masa sendiri ngan kwn2. Kebanyakkan kwn2 aku pun aku da kenai sebelum dia...kami da berpuluh thn kenai alhamdulillah kwn2 baik aku jd kwn dia....itu yg aku nak mengexpendkan lg tali silaturrahim....amin. Walaupun ada yg 4/5 thn sekali jumpa pun alhamdulillah masih sesekali bermsg....itu aku solute dorg ler..event da beranak pinak pun alhamdulillah ler masih ingat cuma aku jer asik2 xberkesempatan nak kerumah2 dorg tp insyaAllah klu ada kesempatan aku n family akan jenguk sbb kami fhm depa bz ngan keja, ank2.....so yg berkesempatan tu mcm aku nie sesekali kena turun ler sambail2 mkn angin hahahhahaahhahha.
             Byk ler kenangan pahit manis n pahit.....tp manisnya lg byk dr pahit....tp saat2 paling manis bila mengimbau blk kenangan masa zaman sekolah. Memang xleh lupa..............yg kena tangkap, kena rotan, panjat pagaq, main api,  raya konvoi, meniru dlm class hahahaha nak list pjg siottttttttttttttt.Tp semua tu kenangan yg terpahat dlm ati aku sampai mati. Kenangan2 nie la yg merapatkan hubungan persahabatan kami.....alhamdulillah...walaupun masing2 sibuk alhamdulillah masih contact bertanya khabar masing2....walaupun 2/3 thn sekali. Itu tandanya persahabatan masih dlm ingatan....terima kasih.
             Tp ada gak yg pas bawa haluan masing2 ghaib terus....cbuk kot ngan life masing2. Itu memang kita xnafikan.....tuntutan hidup merenggangkan hubungan masing2....tambah2 yg merantau mcm aku nie....kami yg merantau nie klu jumpa kwn2 kat tempat org amboiiiiiiiiiiiiii mcm nak roboh negeri org....hahahhaahhaha bkn apa tempat org xsama ngan tempat sendiri. Kwn lama xsama ngan kwn baru.....xtau nak describe cmna perasaan tu tp memang lupa semua masalah....da xingat da...time tu semua yg ada dlm kepala da tolak tepi....aku xtau la hang pa rasa cmna tp itu yg aku rasa. Kdg2 klu berjanji nak jumpa xdpt jumpa rasa bersalah tu mkn diri selagi xminta maaf. Sesekali jumpa, jumpa family depa klu yg berfamily....tgk ank2 depa yg comei2 alhamdulillah......si suami bertemu suami masing2 bersembang.....berkembang lg la persahabatan kita.....alhamdulillah.....yg bujang cara bujang ler .......event bujang aku rasa kita yg berfamily nie pun kena spent time gak ngan dorg yerx............cr masa terluang, klu ikut xdan semua xboleh.....tp try masa terluang.
         Tp bg yg ghaib terus tu, xtercuit ckit pun dlm ingatan dorg yg pernah terjalin persahabatan antara kita. Ini aku xtuju kat aku tp org2 keliling aku, dlu masa sek umah masing2 da mcm umah sendiri, mak bpk dorg da jd mak bpk sendiri....time xckp duit tempat kwn tu jg la yg dituju, time ada masalah kwn tu gak dicari....tp last2 dpt org br org yg lama nie hilang terus. Byk yg jd depan mata aku, xkena kat aku pun tp kena kat org keliling aku adoiiiiiiiiiiiiiii aku xtau nak simpati or kesian. Da kata berfamily, payah nak kuaq, utamakan family kami p melawat tp da kita p melawat...lain hal plak jd.....terasa ati gak la...kita nie jejauh dtg tgk depa lain plak jd. Lepas tu xdak da ler......da org xsuka xkan kita nak terhegeh2....xpa la bawa diri memasing ler klu itu yg dpt memuaskan ati dorg. Byk lg kisah2 yg aku n kwn2 lalui. Mungkin byk sgt da aku alami sampai aku da jd tepu da ngan keadaan sekeliling. Semua benda tu aku telan ja, hanya org tertentu ja yg tau sbb kami mengalami keadaan yg sama ngan org yg sama. Tp semenjak 2 menjak nie aku lantang bersuara apa yg tersirat dlm ati aku, da xdak simpan2 lg...terpulang la....depa pikir sendiri la. Kita dianugerahkan akal utk berfikir....jd pikir ler mana baik mana buruk. Aku xpernah terpikir nak soh depa dtg umah, ckp hanya sethn sekali sms...dlm sthn pun xdan xpa 2/3 thn sekali. Tp zaman bertech nie semenjak ada FB nie....alhamdulillah da ramai jumpa kengkwn lama blk....harap2 persahabatan kekal hingga akhir hayat.....amin

No comments: