Monday, June 16, 2008

Jalan N Makan





Petang sabtu tu aku n hb p mkn tomyam kat Klang Perade, nie bukan sebarang tomyam nie....nie cuma ada sethn 2x ja...nie Thai festival....nie thn kedua aku mkn tomyam depa...memang sedap mabeles la xblh lawan mana thai food kat mesia nie...aku syorkan hang pa cuba...mesti nak lagi
Ada 4pic yg aku snap semalam...aku tunjuk satu2 ek...yg 1st tu bukan kat thai festival punya makanan...itu made in mesia, buatan tgn aku smlm. Teringin sgt nak mkn mee udang, nak p beli smua xsedap last2 aku wat sdiri. sib baik brg smua ada...nak kata sedap sgt xdak la tp blh la sesekali terubat gak la nak merasa mee udang penang. Pic no2 tu lai chi kang thai, sdap wei ada ice cream, manis sgt pun dak, mcm2 ada dlm tu memang sdap. yg no3 tu br thai tomyam....kira berbaloi la dgn rega RM5 hengget sbb ada udang, sotong, fish ball, ketam n sayur2 dia la...sdap sgt...smpai menjilat jari. Last tu aku order kira2 ada side dish la, thai somtam
n dlm bahasa melayu dia rojak thai.Dia ala2 kearabu mangga gak tp ganti ngan betik....k selamat menjamu mata

No comments: