Wednesday, April 7, 2010

Jenguk sekejap

Pejam celik, pejam celik da masuk bulan april...cepat betul masa berlalu. Rasa mcm baru msk tahun baru 2010. Tahun yg bz bg aku...start thn baru sampai sekarang. Weekend yg sepatutnya jadi hari untuk aku melepaskan lelah....tp full ngan activity yg memenatkan. Yang boleh aku buat ermmmmmmmmmmmm cam tu jer ar...utk lepaskan lelah. Nak kata apa lagikan. Tahun yg mencabar bagi aku...mencabar dari segala segi....kesihatan, kewangan, etc la. Tp hidup perlu diteruskan. Tetiba plak aku teringat lagu charice note to god...itu jer rasanya yg boleh aku buat. Macam2 aku nak citer sebenarnya...tp xtertulis sbb xtau nak ckp yg mana satu.

1st aku rasa insaf sesangat ngan kematian yg tidak disangka bebaru nie. Mula ngan din beramboi pas2 smlm bpk sedara aku...mati xkira umo, xkira masa....kita xtau lagi bila....masa jer yg menentukannya. Jangan ingat mati hanya untuk org tua, sakit..org muda, chat pun klu da sampai masa....xder sapa yg boleh halang....patut ar mata aku belah kiri asik bergerak jer xbenti...org tua2 ckp nak nangis....tp kita rasa mcm biasa jer ar...

2nd erm....mcm biasa la...aku ngan kebzan keja aku...celik mata keja, tutup mata pun keja....habis cmno...ntah la nak ckp pun susah ar. xkeja pun payah, keja pun payah. Bukan aku mengeluh...tp saja nak bercerita bg lega ckit ati aku nie.

Apa lagi ek...hujung minggu nie, SIL aku bertunang. Lawan ngan org teiping gak...kampung aku tu....
harap2 semua going smooth la kan...doakan yg terbaik buat dorg. Moga jodoh berpanjangan hingga akhir hayat.

Tetiba teringat plak kata2 ustaz fadzilah kamsah....klu kita dekatkan diri kita ngan Allah, sayang Allah...automatic org keliling kita dekat dan sayang ngan kita. Moga2 aku kearah itu la kan...xder tunggang langgang mcm sebelum nie...Insyaallah...AMIN

Apa lagi aku nak celoteh nie...yg pastinya mata aku nie xboleh nak angkat dah, badan pun sakit2....aku roger dulu la ek...



No comments: